قالب تزریق پلاستیک

از مزایای ساخت قالب تزریق پلاستیک می توان به سرعت، دقت و کیفیت بسیار بالای آن اشاره کرد که باعث شده توسط تولید کنندگان به کار گرفته شود. از مزایای دیگر قالب تزریق پلاستیک می توانیم به هزینه کم در تولید، کاهش میزان ضایعات و کنترل کامل روی ضخامت قطعات تولیدی اشاره کرد. امروزه انواع قطعات پلاستیکی با استفاده از قالب های تزریق پلاستیک تولید شده و روانه بازار می شوند. این نوع قطعات شامل بسیاری از لوازم کاربردی و مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله اسباب بازی ، پزشکی ، لوزام صوتی تصویری ، خودرو و…

قالب تزریق پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب های تزریق پلاستیک تاریخچه جالبی دارد. گذشته قالب سازی به سال های بسیار دور در قرن 14 میلادی و دوره رنساس مرتبط می شود. در آن دوره، اروپایی ها همواره فرهنگ گذشتگانشان را دنبال کرده و در مجسمه سازی از آن بهره می بردند. از قالب سازی در مجسمه سازی و ساخت قالب های گچی استفاده می شد . بنابراین اولین مخترعین قالب ها را میتوانیم بگویم که اروپایی های دوره رنسانس بوده اند. البته در این امر اختلافات نظرهای وجود دارد و برخی دیگر معتقدند که مصریان باستان در دوره های قبل تر از اروپاییان از قالب و قالب سازی استفاده می کردند.صرف نظر از این اختلاف نظرهایی که وجود دارد در ساخت قالب های صنعتی هم از این نوع قالب سازی های هنری الگوبرداری شده است.

قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک و  هزینه های آن

برای ساختن یک قالب تزیق پلاستیک باید عامل زیادی را در نظر گرفت و هزینه ساخت این قالبها  به موارد زیادی بستگی دارد که به ان خواهیم پرداخت

  • اندازه و ابعاد قطعه
  • فرم هندسه و میزان پیچیدگیه قطعه
  • سوراخهای و حفرهای که در دیواره بدنه قطعه وجود دارد که نیاز به کشویی دارد
  • نوع پران قالب ( پران تیغه ای ، کف پران ، پران کج )
  • داشتن رزه در قطعه کار
  • نوع جنس (فولاد) به کار رفته در ساخت قالب تریق پلاستیک

پیشنهاد میکینم برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات مجموعه قالب ایران دیدن کنید

  1. فرزcnc
  2.  برش وایرکات
  3. ساخت قالب قوطی تقسیم

اجزای قالب های تزریق پلاستیک

اجزای قالب تزریق پلاستیک بساز زیاد است اما مهمترین انها  عبارت است از:

  • کویته های قالب (ماتریس ، سنبه)
  • سیستم پران قالب
  • پل قالب
  • راهنماهای  قالب
  • بوش تزریق
  • صفحه های پشت
  • کشویی
  • گیربکس
  • هزینه های ساخت قالب با توجه به مواردی که ذکر شده میتواند بسیار متفاوت باشد که برای براورد هزینه ان نیاز است قطعه توسط کارشناسان خبره مورد برسی قرار گیرد

مجموعه قالب ایران با چندین سال سابقه در ساخت قالب های صنعتی اماده همکاری در زمینه های زیر می باشد

  1. ساخت قالب بادی
  2. ساخت قالب سنبه ماتریس
  3.  ساخت قالب دایکاست 

این قالب ها اجزای زیادی دارد که ما مهمترین انها را برای شما نام بورده ایم. کار اصلی قالب تزریق پلاستیک این است که مواد مذاب داخل کویتهای قالب رفته و پس از سرد شدن فرم هندسی قالب را به خود میگیرید و بعد از باز شدن قالب از هم توسط سیستم پران از قالب بیرون میاید برای درک بهتر این موضوع نگاهی به این عکس بیاندازید

قالب تزریق پلاستیک

اجزای دستگاه تزریق پلاستیک

انیمشن نحوه تولید قطعه پلاستیکی توسط دستگاه تزریق پلاستیک

مزیت ساخت قالب تزریق پلاستیک

برای ساخت قطعه پلاستیکی روشهای مختلفی وجود دارد که بهترین راه و به صرفه ترین راه ساخت قالب تزریق پلاستیک میباشد زیرا هزینه های تولید را پایین میاورد میتوان با تیراژ بالا به تولید پرداخت به صورتی که حتی در یک گارگاه کوچک با یک عدد نیرو میتوان با تیراژ بالا قطعه خاستی را از طریق قالب تزریق پلاستیک تولید کرد و از این رو این روش بسیار بین تولید کنندگان محوب و مقرون مصرفه شده است

مهم ترین ویژگی های استفاده از قالب تزریق پلاستیک عبارت است 

  • سرعت بالا در تولید
  • تولید قطعات متنوع با فرم هندسی پیچیده
  • سهولت در فرایند تولید در تیراژ بالا
  • کم کردن هزینه ها تولید
  • کم بودم مقدار ضایعات در تولید
  • تولید خودکار بدون حتی دخالت انسان از طریق قالب های تزریق پلاستیک

کاربرد های قالب گیری تزریق پلاستیک

امروزه شاهد استفاده وسیع از ظروف پلاستیکی، لوازم برقی، اسباب بازی، ظروف نگهدارنده و…هستیم. به عبارت دیگر برای ساخت این وسایل ما از قالب گیری تزریق پلاستیک استفاده می‌ کنیم. به همین دلیل روش قالب گیری با زندگی ما آمیخته شده است. این قالب‌ ها با داشتن اشکال متنوع در تولید انواع وسایل و در صنایع گوناگون استفاده می‌ گردند.

به تعبیر دیگر در صورت نبود ماشین‌ های قالب گیری فولادی یا آلومینیومی، صنایع در تولید محصولات خود با مشکل بزرگی مواجه می‌ شوند. چرا که این قالب‌ ها علاوه بر دادن اشکال مختلف و پیچیده به مواد مذاب، توانایی تولید محصولات با تعداد انبوه و حجم بالا را دارند. علاوه بر کاربرد هایی که برای قالب گیری تزریق پلاستیک در جملات قبلی ذکر کردیم، می توانیم به آن امکان افزودن اجزای جدید به قالب و پیچیده کردن مراحل آن، سرعت سریع در تولید قطعه مورد نظر با داشتن طرح مورد نظر و دقت بالا را اضافه کرد.

تزریق پلاستیک

طراحی و ساخت قالب

با صنعتی شدن جوامع و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، استفاده از قطعات پلاستیکی در صنایع مختلف فرآیند رو به رشدی را طی کرده است و امروز تقریبا بخش قابل توجهی از امکانات و وسایل مورد استفاده بشر تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. رشد صنعت تزریق پلاستیک و دستگاه‌های مربوطه مشاغل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را ایجاد کرده و موجب چابک‌سازی برخی از خطوط تولید شده است.

قطعات پلاستیکی با به کارگیری دستگاه‌ های تزریق پلاستیک ایجاد می‌گردند که امروزه با توسعه صنعت، نسل‌های جدیدی از این نوع دستگاه‌ها در اختیار تولید کنندگان قطعات پلاستیکی قرار گرفته است. بسیاری از قطعات تولید شده پلاستیکی امروزه جایگزین قطعاتی می‌شوند که نمونه‌های فلزی، چوبی و شیشه‌ای آنها قبلا مورد استفاده افراد در صنایع مختلف بوده است. برای نمونه بسیاری از شیشه‌های چراغ‌های اتومبیل‌های امروزی از جنس پلاستیک و توسط دستگاه‌های تزریق پلاستیک تولید می‌گردند در حالیکه قبلا همین قطعات واقعا از جنس شیشه و فرآیند تولید کندتری را نسبت به اجناس امروزی داشته‌اند. علاوه بر این شما با ایجاد قالب‌های دلخواه می‌توانید تنوع در تولیدات را نیز افزایش دهید. بنابراین در یک نگاه ساده صنعت تزریق پلاستیک فارغ از قیمت تمام شده دو مزیت اولیه را برای تولیدکنندگان ایجاد نمود:

  1. سرعت در تولید قطعات جایگزین شده با پلاستیک
  2. تنوع در قطعات

سرعت و تنوع در تولید قطعات پلاستیکی به کمک دستگاه‌ های تزریق پلاستیک بسیاری از مشاغل را نیز توسعه داده است. اکثر افراد با کارخانه لگو ( LEGO ) که تولید جورچین‌های پلاستیکی را انجام می‌دهد آشنا هستیم. طی چند دهه گذشته کارخانه لگو با هدف جهانی کردن برند خود و البته انعطافی که نتیجه تولید قطعات پلاستیکی در اندازه‌ها و کاربردهای متفاوت است، رشد بسیار قابل توجهی را داشته و خود را به یک برند جهانی در عرصه بازی‌های فکری تبدیل کرده است. متناسب با همین موضوع بسیاری از کارخانه‌های تولید اسباب‌بازی رشد و توسعه داشته‌اند که همگی مدیون صنعت پلاستیک و تنوع در قالب‌های دستگاه‌ های تزریق پلاستیک هستند.

شما را به مطالعه این مقاله دعوت میکنم 

ساخت قطعات صنعتی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک با CNC

ساخت قالب تزریق پلاستیک با استفاده از دستگاه های CNC یکی از روش‌ها برای ساخت این نوع قالب ها میباشد که پس از ساخت این قالب ها و در زمان تولید در ابتدا مواد پلاستیکی ذوب خواهد شد و سپس در درون قالب ساخنه شده ریخته می‌شود تا پلاستیک ذوب شده حالت قالب را به خود بگیرید. سپس پس از سرد شدن مواد پلاستیکی ذوب شده می‌توانید به‌راحتی آن را از درون قالب خارج نمایید. ساختن یک قالب تزریق پلاستیکی یکی از حساس‌ترین بخش‌های این فرایند است که باید حتماً از قبل طراحی شود. برای طراحی روش‌های گوناگون و متعددی وجود دارد و کوچک‌ترین خطا در طراحی قالب می‌تواند منجر به خراب‌شدن کلیه روند تولید قطعه پلاستیکی گردد که همین امر سبب می‌شود هزینه بسیار زیادی به تولیدکننده برسد. در مجموعه ما کلیه ساخت قالب تزریق پلاستیک با CNC با بهترین متریال و بالاترین دقت انجام می‌شود تا بتوان تمامی جزئیات و ظرافت‌ها را دربیاوریم. مجموعه ما تمامی فرایند ساخت قالب تزریق پلاستیک را به‌واسطه قالب‌هایی انجام می‌دهد که تمامی مجموعه خودمان طراحی و تولید شده است تا در نهایت یک خروجی بدون عیب‌وایراد برای شما مشتریان عزیز داشته باشد.

ساخت قالب تزریق پلاستیک با CNC

تفاوت ساخت قالب با CNC با پرینت سه‌بعدی چیست؟

برای ساخت قالب‌هایی با تیراژ بالا نیاز به قالب‌هایی می‌باشد که مقاومت زیادی داشته باشند. البته باید در نظر داشت که ساخت چنین قالب‌هایی در این تعداد بسیار پرهزینه است و اغلب از این راه برای ساخت قطعاتی استفاده می‌شود که هزینه تمام شده آن برای هر قطعه‌ای که می‌خواهد تولید شود از لحاظ قیمتی به‌صرفه باشد.

استفاده از دستگاه‌هایی نظیر دستگاه CNC برای طراحی و ساخت اولیه قطعات پلاستیکی در تیراژ پایین (تعداد پایین) بسیار زمان بر است و متقابلاً پرهزینه نیز می‌باشد. همه این دلایل ذکر شده سبب شده است که دستگاه‌های پرینت و اسکن سه‌ بعدی بتوانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید قطعات پلاستیکی در تعداد پایین باشند.

بدین صورت که با استفاده از این دستگاه پس از مراحل طراحی اولیه نمونه کار طبق طراحی انجام شده توسط دستگاه پرینت 3 بعدی تولید می‌شود سپس در صورت نیاز برای تولید تیراژ بالا می‌توان از دستگاه‌های CNC برای ساخت قالب‌ها استفاده کرد. دلیل این امر هم این است که با استفاده از این راهکار می‌توان ریسک‌کردن برای سرمایه‌گذاری را پایین آورد. بطور خلاصه برای تولید نمونه اولیه قالب می‌توانید از دستگاه پرینت سه‌بعدی استفاده نمایید و پس از تأیید برای ساخت قالب اصلی و مراحل بعدی استفاده از دستگاه CNC بهترین گزینه است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این امکان فراهم شده است که مستقیم بتوانید قالب اصلی را به پرینت سه‌بعدی تولید کنید زیرا این دستگاه دارای دقت بسیار بالایی است و در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم می‌باشد. البته همان‌طور که اشاره کردیم استفاده از دستگاه پرینت سه‌بعدی برای تیراژهای پایین به‌صرفه است و برای تیراژهای بالا بسیار زمان­بر و پرهزینه است. پس اگر قصد تولید قالب‌های پلاستیکی در تیراژ بالا را دارید بهترین گزینه استفاده از دستگاه CNC است.

این پیشنهاد ویژه ما را مطالعه کنید

 قالب سازی بطری پلاستیکی

هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک با CNC چقدر است؟

همان‌طور که اطلاع دارید هر قالب دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاص و منحصر به‌ فرد خود است که هرکدام از مدل‌ها باتوجه‌ به مشخصاتی که دارا هستند دارای قیمت‌های متنوع و مختلفی هستند. به‌طورکلی قیمت ساخت قالب تزریق پلاستیک در مجموعه ما به عوامل ذیل بستگی دارد:

  • تعداد کویت‌های قالب
  • جنس فولاد قالب
  • کیفیت سطح
  • نیاز بودن یا نبودن عملیات حرارتی
  • نیاز بودن به راهگاه گرم و یا سرد
  • نوع پران‌های قالب

شما مشتریان عزیز برای ثبت سفارش و اطلاع دقیق از قیمت ساخت قالب تزریق پلاستیک با CNC می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنند.

نتیجه گیری

وقتی در فرایند تولید ، از قالب های تزریق پلاستیک در ساخت قطعات پلاستیکی استفاده شود سرعت در تولید بالا رفته و تیراژ در حجم زیاد را میسر میکند ، از این رو قالب های تزریق پلاستیک با توجه به نیاز تولید کنندگان ساخته میشود ،با استفاده از این روش هزینه ها در تولید کم شده و به تولید کننده کمک میکند در بازاری رقابتی حاشیه سود خود را حفظ کند

توجه شما را به ویدیویی از قالب تزیق پلاستیک که توسط تیم قالب ایران اماده شده است را جلب میکنم

فروش قالب تزریق پلاستیک

قالب‌ های تزریق پلاستیک کاربرد زیادی در صنعت‌ های مختلف ازجمله صنعت پزشکی دارد. از قالب‌ های تزریق پلاستیک برای تولید انواع لوازم پزشکی، قوطی مواد غذایی و غیره استفاده می‌ شود. فروش و صادرات این لوازم در ایران رونق بسیاری دارد و به روش‌ های مختلفی امکان‌ پذیر است. شما می‌ توانید برای خرید و فروش این لوازم از طریق اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

روش‌ های اینترنتی به دلیل حذف شدن واسطه میان تولیدکننده و خریدار مناسب‌ تر هستند زیرا قیمتی مناسب‌ تر خواهند داشت. افرادی که برای مصارف مختلف قصد خرید این نوع لوازم دارند می‌ توانند برای صرفه‌ جویی در زمان و هزینه خود از روش‌ های اینترنتی بهره ببرند.

ساخت قالب تزریق پلاستیک ارزان

از آنجا که امروزه و در زندگی ما، مواد پلاستیکی و درواقع به نوعی خود پلاستیک از کاربردشان در صنایع مختلف گرفته تا استفاده از آنها در امور ساده و پیش پا افتاده، جایگاه وسیعی پیدا نموده ­اند، فناوری های مربوط به تولید آنها نیز بسیار رشد و گسترش یافته است به گونه ­ای که میتوان به صورت کاملا” تخصصی به این مقوله پرداخت.

همچنین از آنجاییکه هزینه تولید مواد پلاستیکی بسیار گران قیمت میباشد، شرکتهای بسیاری درصدد رسیدن به راههای ارزان قیمت جهت تهیه این مواد هستند. کارشناسان و متخصصین مجرب مجموعه قالب ایران نیز طی سالهای گذشته کوشیده ­اند تا بتوانند با ساخت و تهیه قالب های تزریق پلاستیک ارزان قیمت، گام مهمی در این عرصه بردارند.

قالب تزریق پلاستیک

قالب ایران با بیش از 40 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک آمادگی خود را برای ساخت انواع قالب های تزریق پلاستیک اعلام میکند. پس همین حالا برای مشاوره با ما تماس بگیرید

تولید قطعات پلاستیکی
تولید

سوالات متداول

  • قالب تزریق پلاستیک چیست؟

به نوع خاصی از قالب ها میگویند که با استفاده از پلاستیک ذوب شده اشیاء پلاستیکی مختلفی را میتوان ساخت. مثل قطعات اسباب بازی، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی و….

  • قالب تزریق پلاستیک از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزای تشکیل دهنده قالب تزریق پلاستیک عبارتند از: پران، کفشک، پل، صفحه پران اسپرو،کور و کویتی، هات رانر و …

  • انواع قالب تزریق پلاستیک کدامند؟

قالب های تزریق پلاستیک را میتوان به قالب های چند حفره ای، قالب های سه بعدی پرینت شده، قالب های انعطاف پذیر، قالب های دو تکه، قالب های تغییر پذیر و قالب های مواد مرکب تقسیم بندی کرد.

  • از چه ماشین آلاتی برای ساخت قالب کمک میگیرند؟

در ساخت یک قالب چند ماشین و ابزار دخیل هستند که از مهمترین آنها :اسپارک، دریل، وایرکات و.. هستند. همینطور ماشین های تراش و فرز cnc نیز در تولید قالب ها مورد استفاده قرار میگیرند.

  • ساخت و استفاده از قالب تزریق پلاستیک چه مزایایی دارد؟

مهمترین عنصری که به عنوان مزایای ساخت و استفاده از قالب تزریق پلاستیک میتوان اشاره کرد، هزینه های مقرون به صرفه بودن آن است. یعنی شما میتوانید با هزینه های پایین به تولید انبوه قطعات پلاستیکی بپردازید.

فهرست